Kommunikationsstrategier
Som organisation är det viktigt att bestämma vad det är man vill ådstakomma genom att medverka i sociala medier. Detta är vad jag för tilfället jobbar på att formulera som kommunikationsansvarig åt HC Business Software. Jag har tidigare tänkt mycket på hur man skall åstadkomma detta i generella termer, men nu är det skarpt läge och jag har ansvaret att formulera vad det är just HCBS skall sikta på när det gäller sociala medier. Organisationer och företag har i årtionden (om inte århundraden) haft mycket effektiva medier där de kan basunera ut sina budskap. Det som skiljer de sociala medierna från de traditionella medierna är att de är kanaler för individer snarare än organisationer att få ut sina budskap. Samtidigt är det självklart i en marknadsekonomi att företag och organisationer kommer göra allt de kan för att få ut sina budskap även på de sociala medierna. Det jag absolut inte vill tumma på i min arbetsroll är min övertygelse om att sociala medier är en chans för organisationer att lyssna på dem som är intresserade av att prata med och om organisationer och företag.
Jag jobbar på att HCBS skall vara ett lyhört företag; du ska inte behöva skrika för att få oss att lyssna.
Vilhelm Edgren
Publicerat på 2012/12/18, i Uncategorized. Bokmärk permalänken. Lämna en kommentar.
Lämna en kommentar
Kommentarer 0